fbpx
Plague Inc. – как една игра се превърна в реалност.

Plague Inc. вече има безплатен режим, в който се борите с пандемия

Plague Inc. – стратегическата игра за еволюиращи и разпространяващи се заболявания – получи актуализация вчера с нов режим, който обръща сценария на оригиналния си геймплей. Новият режим, озаглавен Plague Inc: The Cure, е опит на разработчика Ndemic Creations да симулира многостранен подход в реалния живот, необходим за спиране на пандемия, въз основа на приноса, получен от реални експерти.

Още през 2012, когато играта се появи за iOS и Android, я свалих и тествах. Първоначалното усещане беше все едно играеш Супер Марио с графиката от Нинтендо, но идеята на играта ми допадна доста – защо да не си болест и да заразиш света.

Естествено, геймърът в мен надделя над смесените чувства от морална гледна точка и за отрицателно време преминах всички нива и видове болести, които може да се избират – Бактерия, Вирус, Гъбички, Паразити и ако не ме лъже паметта Био-уръжие, че беше безплатно по едно време.

Plague Inc. болести
Plague Inc. болести

По време на различните препятствия, които срещнах по време на играта възникнаха доста въпроси, които в последствие сме разисквали с приятели, като например:

  1. Как, защо и в кой болен мозък се е родила идеята да направи такава игра – симулация за най-бързо и ефективно пълно заразяване на света? (въпреки, че си е забавна и ненатоварваща)
  2. Ако някой следи проведените игри на всички играчи и техните шансове за успех, дали няма след време да се използва тази информация за реална такава ситуация – създаване на идеалната болест и нейното разпространение? . Естествено това е доста в теориите на конспирацията.
  3. Третият въпрос е в резултат на всичките игри, които съм провел – Защо печеля винаги, когато започна от Китай без значение каква е заразата?

Играта първоначално стартира през 2012 г., но стана по-популярна този март, след като новините за избухването на COVID-19 се разпространиха по целия свят. The Cure е отговор на настоящата ни реалност, включващ няколко етапа на овладяване на пандемия, като изследване на болестта, използване на техники като проследяване на контакти и разработване на ваксина.

Ndemic подчертава, че играта не трябва да се приема като научен модел, но с приноса на експерти, тя улавя идея за вида на реакцията, необходима за спиране на нещо като COVID-19.

Ndemic Creations казва Plague Inc: The Cure ще бъде безплатно „докато COVID-19 не бъде под контрол“. Новият режим вече е достъпен за iOS и Android с PC и конзолни версии, които ще последват скоро.

Plague Inc. The Cure лечение

Author

  • Мартин Пенчев

    Позитивна личност с над 10 години опит в IT индустрията.

Коментирайте....